vrijdag 17 januari 2014

Dat staat er gebloemd op

Tot september hing de kledingkast van Sophie vooral vol met jurken en af en toe een rok en een broek. In september wilde ze echter steeds broeken aan, en geen jurken of rokken. Die fase betekende een flinke aanschaf aan broeken.
Ik merkte de laatste tijd steeds dat er steeds vaker weer rokjes en jurken gekozen worden.
Tot vorige week de opmerking kwam: "Ik wil meer rokjes, en je mag al mijn broeken wel wegdoen."
Nou is de eerste wens in te willigen, maar het weggooien van broeken gebeurt uiteraard niet.

Ik zocht in mijn reststoffen, want het rokje dat ik ging maken moest tenminsten bij een van de roze shirts staan die ze heeft. Ik zocht een zeer simpel patroontje uit een knippie en maakte een rokje.
Helaas was het rokje saai en vooral veel te wijd. Ik heb de volgende dag het rokje over de breedte in totaal 8 cm ingenomen, en er een roezelrand aangezet.

De dame is helemaal blij met haar nieuwe rokje, en ik ben erg blij met de omslag van broek naar rok/jurk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten