donderdag 12 april 2012

Roze.....

Is de lievelingskleur voor Sophie. Alles moet roze zijn, en dan bij voorkeur ook nog jurken en rokjes. Maar af en toe is een broek wel fijn.
Broeken maakte ik nog bijna niet voor haar. Waarom niet? Ik vond de modellen meestal niet super, en ik vind het maken van een broekje best spannend. Hoe valt het model uit, is het wel mooi? Maar de grootste angst was: Kan ik dat wel? Ik maakte altijd alleen de twee bolletjes patronen uit de knippie. Nou, dit is een drie bolletjes patroon, en dit broekje was makkelijker dan menig twee bolletjes patroon. Ik heb het patroon nagemeten op een goed passend broekje want mevrouw is nogal kritisch. De broeken mogen niet te strak zijn (zit niet lekker).

De stof heb ik gekocht op het stoffenspektakel in Zwolle en is een hele soepele tricot jeans stof. Het patroon komt uit de vorige knippie.



De reden dat ik dit broekje maakte is eigenlijk ook een zeer praktische. Vorig jaar maakte ik een mooi jurkje voor haar dat ze ontzettend vaak heeft aangehad. Helaas is het nu te kort geworden als jurk. Ik vind de jurk alleen nog super mooi, en de stof ziet er ook nog goed uit. Ze krijgt hem nu dus gewoon als tuniek aan. Uiteraard komt er een shirt/vestje bij.
Als ze het aan heeft zal ik haar nog eens voor een fotosessie strikken. (Wat ze tegenwoordig het einde vindt).


3 opmerkingen:

  1. Dat heb je slim opgelost, een broek erbij maken.
    En het is goed te doen toch, een broek naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke broek geworden hoor,en wat een goed idee om de jurk nu als tuniek te dragen.
    gr.janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er mooi uit!! Leuke combinatie met het te korte jurkje, goed idee!!

    BeantwoordenVerwijderen