woensdag 4 mei 2011

Borduurmachine en patroon teruggevonden

Al meer dan een jaar heb ik een borduurfunctie op mijn machine, en ik heb deze wel eens waar 1 keer gebruikt. Om de naam van Finn en een klein borduurtje op zijn lakentjes te borduren. Ik heb een soort van koud watervrees.
Maar nu ga ik daar eindelijk wat aan doen. Ik ga twee maandagavonden een cursus volgen om te leren borduren. Ik heb dit bij mijn lockmachine ook gedaan, en sindsdien gebruik ik mijn lockmachine veel meer. Dus waarschijnlijk kan ik binnenkort eindelijk eens een kledingstuk met een borduurtje laten zien.

Ook werd ik vanavond even heel blij toen ik een patroon terug vond dat ik dacht niet meer te hebben. Vorig jaar heb ik voor een bruiloft een heel lief en mooi jurkje voor Sophie gemaakt. Dat heeft ze bijna een jaar aangehad, maar een paar maanden geleden werd het toch echt te klein. Vorig jaar heb ik een aantal oude knippie baby's verkocht, en ik was er van overtuigd dat dit patroon in een van deze knippies stond.
Toen ik vanavond een aantal knippie doorbladerde om een rokpatroon voor mezelf te vinden vond ik deze knippie baby ertussen. Ik heb het patroon weer terug, en daar ben ik heel blij mee. Ik moet eerst nog even een korte broek in elkaar zetten voor Sophie, maar daarna ga ik ermee aan de slag.

De foto is vorig jaar april gemaakt, en Sophie vond het toen al heerlijk om alle stofjes overhoop te trekken. Daar is ze nog niks in veranderd. Hier zie je de jurk, maar niet voldoende om een goed beeld te krijgen.

1 opmerking:

  1. lijkt me ook heerlijk een cursus voor je borduurmachine, waar doe je dat??

    BeantwoordenVerwijderen